חודש טוב!
החומר ללימוד בשבוע וחצי הקרובים:
א. בקיאות: בראשית רבה (וילנא) פרשה א. להלן הצעה לתבנית של לימוד בקיאות במדרש.
ב. עיון: סוגיית 'תהו ובהו'. הקובץ ללימוד יישלח בהמשך.
הצעה לתבנית לימוד בקיאות במדרש:
א. קריאה ראשונה בשטף
ב. עריכה ראשונה – תרגום מילים / השלמת פסוקים / פיסוק
ג. קריאה ועריכה שניה – חלוקה לחלקי משנה
ד. זיהוי הפסוק, המילים, או המילה מהפסוק הנדרש בדרשה – מה (בפסוק או בחלקו) אמר לדרשן: 'דרשני', כלומר מה ה'קושי' או ה'רמז' וכיו"ב שהיווה את הבסיס לדרשה.
ה. פסוק הפתיחתא – השלמתו והבנת פשטו ואופקו (הפרק / המזמור ממנו הוא לקוח)
ו. נושא / נושאי הדרשה - מהלך הדרשה / הדעות השונות בדרשה
ז. מילות המפתח של הדרשה
ח. משל (אם יש) – פענוח (מדויק עד כמה שצריך ואפשר) של הנמשל. עמידה על הפערים בין המשל לנמשל, נסיון להבין את הערך המוסף שלו ע"פ האמירה הישירה של הנמשל
ט. שאלות – תוכן סגנון וכל העולה על דעתכם
י. 'האמירה' של הדרשה – השלילית והחיובית. מה משמעותה בעיניך?
יא. פרשנים ומבארים – אלה שעל הדף ואחרים שאפשר להגיע איהם דרך הפניות ובעזרת תקליטורים תורניים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה